روستای میغان مدت هاست مشکلات عدیده ای را در برابر توسعه عمرانی خود می بیند
شبکه خبر
شهرستان نمونه گردشگری بسطام وحومه

روستای میغان مدت هاست مشکلات عدیده ای را در برابر توسعه عمرانی خود می بیند این دهستان زادگاه بسیاری از علما، سیاست مداران، نمایندگان مجلس، استید دانشگاه، هنرمندان و مقامات لشکری است اما متاسفانه چند سالی است که از قطار توسعه و تحول روستایی منطقه باز مانده است.

روستایی در دامنه کوه های البرز و در سایه قلعه شعله، که از طبیعت زیبا و مردم با صفا و مومن برخوردار است. تقدیم 120 شهید به انقلاب اسلامی آن هم در زمانی که جمعیت روستا فقط کمی بیش از یک هزار 500 نفر بوده است نشان از ایمان و اعتقاد راسخ مردم این خطه از ایران اسلامی به اسلام و ایران عزیز دارد.

مردمی که از مشکلات می گویند/ حمام عمومی به حالت نیمه تعطیل در آمده است

برای رصد مشکلات روستای میغان نیاز نیست کارشناس و یا صاحب نظر در زمینه های عمرانی و اجتماعی باشید تنها کافی است وارد این روستا شد و در نخستین گام تعطیلی گاه و بیگاه مرکز سوخت رسانی، وضعیت نامناسب پی ریزی سالن ورزشی، کیفیت نامناسب آب آشامیدنی تنها شهرک میغان و بسیاری از مشکلات دیگر را شاهد بود.

پیرمردی که سپیدی موهایش نشان از گذران 60 بهار در زندگی اش را دارد، یکی از مشکلات عمده میغان را عدم رسیدگی به حمام عمومی می داند و می گوید: سال هاست تنها حمام عمومی این روستا به حالت نیمه دایر در آمده است و به وضعیت آن هیچ رسیدگی نمی شود.

وی که خود را حاج علی مینامد، می گوید: این وضعیت نامناسب بهداشتی و ساختمانی سبب شده است تا مردم هم از حمام استقبال نکنند و همیشه به حالت نمیه تعطیل در بیاید زیرا هزینه های خود را نیز جوابگو نیست.

حاج علی با لحنی خودمانی ادامه می دهد: یکی دیگر از مشکلات ما این است که در بسیاری از موارد جایگاه نفت و گازوئیل از تحویل فرآورده های سوختی به ما امنتناء میورزد. برای اقشار دامدار نفت موضوع مهمی است و لازم ایت تا مسئولان به آن رسیدگی کنند.

مشکلات آب آشامیدنی شهرک میغان/ زمین هایی که وضعیت مناسبی ندارند

یکی دیگر از ساکنان میغان آب آشامیدنی شهرک و وضعیت نامناسب زمین های خریداری شده از سوی مردم می داند و می گوید: آب آشامیدنی اهالی شهرک از لوله هایی تامین می شود که در زمان طاغوت در عمق دو متری زمین کار گذاشته شده اند.

شاه حسنی می افزاید: این لوله ها به علت پوسیدگی نه تنها آب را آلوده می کنند بلکه رنگ آن را نیز تغییر می دهند و اگر کمبود فشار مناسب و قطعی آنرا کنار بگذاریم، باز هم با مصرف آب آشامیدنی نامناسب روبرو هستیم.

وی وضعیت زمین های شهرک را نیز نا مناسب توصیف می کند و می گوید: مردمی که سال های پیش دو تا سه میلیون تومان بابت زمین ها به بنیاد مسکن و شهرسازی پرداخت کرده اند چه گناهی دارند که مسئولان فکر تامین آب، برق و گاز آن محدوده را نکرده اند.

شاه حسینی ادامه می دهد: حتی بسیاری از زمین ها همسطح هم نیستند برخی را باید با هزینه های سنگین گود برداری کرد و برخی را باید با خاک ریزی هم سطح کرد و پس از پشت سر گذاشتن همه مشکلات برای ساخت باید دست به دامان تانکرهای آب و یا خانه های اطراف برای تامین آب شد.

همسر این ساکن میغان در تکمیل این صحبت ها می افزاید: برای تامین آب آشامیدنی کودک خردسالمان آب معدنی تهیه می کنیم زیرا با نظر پزشکان آب آشامیدنی شهرک حتی با جوشاندن نیز برای کودکان مضر است.

بیکاری در بین جوانان میغانی

با مردی میانسال هم صحبت می شویم، وی عمده مشکل روبروی میغان را بیکاری می داند و می گوید: یکی از بهترین آب های آشامیدنی طبیعی به نام چشمه تنگه در میغان است اما نمی دانم چرا هیچ کس برای سرمایه گذاری و احداث کارخانه آب معدنی در مجاورت آن اقدام نمی کند که جوانان بیکار نباشند و سرمایه نیز به میغان سرازیر شود.

بخشی با اشاره به ایجاد یک گلخانه در این روستا ادامه می دهد: ساخت گلخانه فعلی اقدام مناسبی است اما کم است زیرا در نهایت برای پنج نفر کارآفرینی می کند و می توان با اقداماتی مناسب برای سایرین نیز اشتغال زایی کرد.

این ساکن میغان با اشاره به وام های اشتغال زایی و پروانه دام اظهار می کند: چندی پیش اعلام کردند 10میلیون تومان به جوانان وام می دهند در نهایت این میزان به دو میلیون تومان رسید و دست آخر به هیچ کس تعلق نگرفت و باید اذعان کرد که در این بین مشکل اساسی مسئولان شورای اسلامی میغان و دهیاری هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس
آخرین مطالب